Virtuálny trh

Virtuálna ekonomika (alebo niekedy nazývaná aj syntetická ekonomika) je rozvíjajúcou sa ekonomikou vo virtuálnom svete, v ktorej si hráči zvyčajne vymieňajú virtuálne tovary v súvislosti s internetovou hrou. Ľudia vstupujú do týchto virtuálnych ekonomík s účelom rekreácie a zábavy, a nie nevyhnutne, čo znamená, že virtuálne ekonomiky nemajú aspekty reálnej ekonomiky, ktoré sa nepovažujú za zábavné (napríklad, avatary vo virtuálnej ekonomike často nemusia nakupovať potraviny aby prežili, a zvyčajne nemajú žiadne biologické potreby). Niektorí ľudia však obchodujú s virtuálnymi ekonomikami s cieľom o skutočný ekonomický prínos.

Napriek tomu, že sa v prvom rade zaoberá menami v hre, tento termín zahŕňa aj predaj virtuálnej meny za skutočné peniaze. Príkladom oveľa kontrolovanejšieho trhu je zlato v hre World of Tanks, čo je vlastne virtuálna mena, ktorá je k dispozícii iba od samotného predajcu hry a zvyčajne len za hotovostnú platbu (portale italiano). To sa stalo vzorom pre ďalšie hry. Nepovoľuje žiadny predaj tovaru alebo možností hry bez povolenia a priamej účasti a kontroly herného servera, operátora či predajcu. V tomto modeli je hráčom prísne zakázané používať prostriedky alebo metódy maximalizácie dostupnosti zlata (napríklad bonusy pre nové účty, ktoré sa potom zdieľajú). Môžu si darovať zlato navzájom, ale nemôžu si ho vyžiadať. Zdieľanie zlata medzi hernými cechmi je bežné a povzbudzované, ale nie medzi hráčmi, ktorí sa navzájom tak oberajú o konkrétne výhody.

Informačné maklérske služby a ďalšie nástroje, ktoré pomáhajú pri oceňovaní virtuálnych položiek na sekundárnych trhoch, sa vylepšili. Ich rozšírenie bolo odpoveďou na zmiernenie práce, ktorá si vyžaduje hodiny, dni alebo týždne. Možnosť výmeny reálnych peňazí za virtuálnu menu poskytuje hráčovi kúpnu silu pre virtuálne komodity. Preto sú hráčom zaručené príležitosti, zvýšené zručnosti a dobrá povesť, čo je jednoznačná výhoda pred ostatnými. Väčšina odborníkov súhlasí s tým, že predaj virtuálneho majetku za skutočnú menu alebo aktíva je zdaniteľný. Existujú však významné právne a praktické problémy zdanenia príjmov z predaja virtuálneho vlastníctva. Napríklad neistota týkajúca sa povahy a koncepčného umiestnenia virtuálneho vlastníctva sťažuje zhromažďovanie a rozdeľovanie daňových príjmov v prípade predaja vo viacerých jurisdikciách.

Okrem zdaňovania príjmov z transakcií zahŕňajúcich skutočnú menu alebo aktíva sa uskutočnila značná diskusia zahŕňajúca zdanenie transakcií, ktoré sa uskutočňujú výlučne v rámci virtuálnej ekonomiky. Teoreticky by sa transakcie virtuálneho sveta mohli považovať za formu výmeny, čím by sa vytvoril zdaniteľný príjem. Z politických dôvodov však mnohí podporujú formu pravidla hotovosti, ktorá by zabránila vytváraniu daňových záväzkov v herných hrách. Napriek tomu, že je stále ľahšie možné kúpiť skutočné tovary s virtuálnou menou (napríklad objednať pizzu v reálnom živote), tým je pravdepodobnejšie, že výlučne zisky z reálneho sveta sú zdaniteľné.

Konverzia medzi hrami a reálnym menom viedla k priamemu porovnaniu s inými hazardnými hrami. To je dôvod, prečo hráči a spoločnosti zapojené do tejto konverzie, kde je povolené hrať, môžu spadať pod právne predpisy týkajúce sa hazardných hier. Pri otázkach týkajúcich sa hier, kde nie sú povolené transakcie v reálnom svete pre aktíva v hre, ale existuje neoficiálny sekundárny trh. V konečnom dôsledku ide o to, či vec, ktorú vyhráte, má peňažnú hodnotu. Ak má hodnotu, mohlo by sa jednať o hazard. Aby sa zabránilo regulácii, musel by prevádzkovateľ urobiť primerané kroky, aby zabezpečil, že odmeny, ktoré dávajú hráčom, nemajú peňažnú hodnotu – http://www.tostapanetop.com/piastra-per-panini/.