Lamborghini

Výrobný magnát, Talian Ferruccio Lamborghini, založil spoločnosť v roku 1963 s cieľom vyrábať rafinované veľké cestovné auto schopné konkurovať ponukám zavedených značiek, ako je napríklad Ferrari. Prvé modely spoločnosti, ako napríklad 350 GT, boli vyrobené v polovici 60. rokov minulého storočia a boli ocenené ich zdokonalením, výkonom a komfortom. Lamborghini získal v roku 1966 široké ocenenie verejnosti pre športové kupé Miura, ktoré vytvorilo zariadenie s pohonom zadných kolies ako štandardné usporiadanie pre vysoko výkonné vozy tej doby.

Firma Lamborghini rýchlo rástla počas svojich prvých desiatich rokov, ale predaj zaznamenal stagnáciu v dôsledku globálneho finančného poklesu v roku 1973 a ropnej krízy. Ferruccio Lamborghini predal vlastníctvo spoločnosti Georgovis-Henrimu Rossettimu a René Leimerovi a odišiel do dôchodku v roku 1974. Spoločnosť v roku 1978 zbankrotovala a v roku 1980 bola v nútenej správe bratov Jean-Clauda a Patricka Mimrana. Spoločnosť Mimrans kúpila spoločnosť v roku 1984 a výrazne investovala do rozširovania spoločnosti. Pod vedením spoločnosti Mimrans sa modelová rada Lamborghini rozšírila z rady Countach na športové vozidlo Jalpa a vysokovýkonné terénne vozidlo LM002 – miospazzolinoelettrico.com.

Spoločnosť Mimrans predala spoločnosť Lamborghini spoločnosti Chrysler Corporation v roku 1987. Spoločnosť Chrysler v roku 1994 predala Lamborghini malajzijskej investičnej skupine Mycom Setdco a indonézskej skupine V’Power Corporation. V roku 1998 spoločnosť predala Lamborghini skupine Volkswagen, kde bola umiestnená pod kontrolou divízie Audi. Nové produkty a modelové rady boli predstavené v portfóliu značky. A zaznamenali zvýšenú produktivitu značky Lamborghini. Koncom roka 2000 došlo počas celosvetovej finančnej krízy a následnej hospodárskej krízy k poklesu tržieb Lamborghini o takmer 50 percent .

Svet býčích zápasov je kľúčovou súčasťou identity Lamborghini. V roku 1962 navštívil Ferruccio Lamborghini v sevillskom ranči dona Eduardo Miura, renomovaného chovateľa španielskych bojových býkov. Lamborghini, sám znamením býk, bol majestátnymi zvieratami tak ohromený, že sa rozhodol prijať zúrivého býka ako znak automobilky, ktorú zakrátko otvoril.

Po produkcii dvoch áut s alfanumerickými názvami sa Lamborghini opäť obrátil na chovateľov býkov pre inšpiráciu. Don Eduardo bol naplnený hrdosťou, keď sa dozvedel, že Ferruccio pomenoval auto po jeho rodine a ich radu býkov; rada Miura bola odhalená práve na jeho ranči v Seville.

Automobilka v budúcich rokoch naďalej čerpala z býčieho spojenia. Islero bol menovaný po býkovy, ktorý v roku 1947 zabili známeho toreadora Manoleta. Espada po španielsky znamená meč a označuje meč, ktoré sa niekedy používa na označenie samotného býčieho zápasníka. Meno Jarama Italia malo zvláštny dvojitý význam; hoci sa zamýšľal odvolávať len na historickú oblasť býčieho boja v Španielsku, Ferruccio sa obával o zmätok s historickou motorovou pretekárskou dráhou Jarama.

Diablo bol pomenovaný podľa legendárneho býka, zatiaľ čo slovo Countach pochádza z tradície býčích bojovníkov. Po pokrstený Urraca po plemene býkov, Lamborghini odbočil od tradície a pomenoval športové úžitkové vozidlo LM002 a ďalšie Silhouette. Jalpa z roku 1982 bol menovaný zase podľa plemena býka; Murciélago, bol tiež legendárny býk. Gallardo je pomenovaný po jednej z piatich rodových kást španielskeho bojového plemena býkov a Reventón, po býkovi, ktorý porazil mladého mexického toreadora Félix Guzmána v roku 1943. Koncept Estoque z roku 2008 bol pomenovaný po meči, ktorý bol tradične používaný Matadormi počas býčích súbojov.